Subject: Vastuskiri: Vana-Pärnu maantee (11406 Ääsmäe – Kernu) teepeenrate laiendamisest ja liiklusohutuse parandamisest kergliiklejatele
From: "Indrek Brandmeister" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, "Viktor Kisseljov" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: "Kalle Pungas" <[email-masked]>, "Saue Vallavalitsus" <[email-masked]>
Date: Wed, 19 Feb 2025 09:34:19 +0200

Lp Janno Sammul

Lp Viktor Kisseljov

Lp Janno Vilberg 
19.02.2025

Vastuskiri: Vana-Pärnu maantee (11406 Ääsmäe – Kernu) teepeenrate 
laiendamisest ja liiklusohutuse parandamisest kergliiklejatele

Eile 18.02.2025 kell 17 oli järjekordne õnnetusjuhtum Pärnu mnt 2+1 lõigul, 
kus riigimaantee oli suletud ning liiklus suunati jällegi ümber mööda 
Vana-Pärnu mnt(Ääsmäe-Kernu maanteed).

https://www.postimees.ee/8194968/keerulised-teeolud-toid-saue-vallas-kaasa-liiklusonnetuse?cx_testId=144 
<https://www.postimees.ee/8194968/keerulised-teeolud-toid-saue-vallas-kaasa-liiklusonnetuse?cx_testId=144&cx_testVariant=cx_1&cx_artPos=5#cxrecs_s> 
&cx_testVariant=cx_1&cx_artPos=5#cxrecs_s

Vaadates korduvaid olukordi, kus kitsas 2+1 Via Baltica lõik suletakse 
liiklusõnnetuse tõttu mitmeks tunniks või ka kauemaks, peaks reservtee, kuhu 
nii suur liikluskoormus suunatakse olema seisukorras, mis võimaldab liikluse 
ajutisel ümbersuunamisel selle normaalset toimimist.

Oma vastuskirjas te kirjutate, et tee on lõiguti 4,5m laiune. Sellise 
laiusega tee saab olla tiheasumi sisekvartali sisene tee kus tänaval 
kohtuvad 20 km/h kaks väikeautot(kes kohtudes ka kiirust vähendavad), kuid 
kindlasti ei ole see sobilik teelaius VIA baltica magistraalmaantee 
asendusmaanteena.

Vajalik on tagada kahe veoauto möödumisvõimalus minimaalse katte laiusega 6 
meetrit ning muuhulgas rajada ka laiemad 0,75-1,0 meetri laiused teepeenrad 
kõikidele kergliiklejatele.

Palume veelkord, et selle aasta sügisel, kui vaatate uuesti üle täiendavalt 
riikliku teehoiukava, siis näha ette täiendavaid rahalisi vahendeid 
Vana-Pärnu maantee (11406 Ääsmäe – Kernu) tee rekonstrueerimiseks(sh katte 
laiendamiseks) koos teepeenrate laiendustega.

Loomulikult on ka vaja 2025.a. kevadel korralikult korda teha eelmise 
sügisese mitmepäevase  ümbersõidu ajal kahjustatud ja äravajunud teepeenrad 
ja purunenud katteservad.

LugupidamisegaIndrek Brandmeister

teedespetsialist

GSM  <tel:+372%20534%2007008> +372 534 07008

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

www.sauevald.ee

 <http://www.sauevald.ee/>

From: Janno Vilberg <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, January 6, 2025 3:55 PM
To: Indrek Brandmeister <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Martin Lengi <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Viktor Kisseljov 
<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Margus Magus 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Vana-Pärnu maantee (11406 Ääsmäe – Kernu) teepeenrate 
laiendamisest ja liiklusohutuse parandamisest kergliiklejatele

Tere,

Ilusat alanud uut aastat!

Olete Transpordiametile saatnud ettepaneku riigitee 11406 Ääsmäe-Kernu km 
2,65 – 7,8 kergliiklejate liiklusohutuse parendamiseks teekatte 
laiendamisega, et kergliiklejatele rohkem liiklusruumi tekitada. Toote 
välja, et tegemist on hajaasustuspiirkonnaga, kuhu kergliiklustee rajamine 
lähimas ajaperspektiivis ei ole mõeldav, samas on teelõik kurviline ja 
künklik, ning piiratud nähtavusega seetõttu. Peate vajalikuks kavandada 
tegevusi, mis liiklusohutust riigiteel parendaks.

Lisame esmalt info antud teelõigu teeregistri andmetega, iseloomustamaks 
situatsiooni. Teelõigul on bituuumenstabiliseeritud kate (rajatud 
1982.aastal), mille laius varieerub 4,5-5,3m. Aasta keskmine ööpäevane 
liiklussagedus on 350 autot ööpäevas, rasketranspordi osakaal on sisuliselt 
olematu (teeregistri andmetel veokeid ei sõida). Sõidukiirus piiratud kogu 
lõigul 60 km/h.  Vigastatute ja hukkunutega liiklusõnnetusi viimase viie 
aasta jooksul ei ole toimunud. Rajatud on bussipeatuste ootealad 
liiklusohtlike kohtade ümberehitamise meetmest, 2014.aastal, (va „Sinilille“ 
peatusele) ning antud bussipeatuse tüüp „peatus sõidurajal“ vastab igati 
liiklussagedustele ja peatuste kasutatavusele.

Sõidukiirus 60 km/h on kehtestatud arvestades hajaasustuspiirkonnas 
kergliiklejate võimaliku liikumisega bussipeatustesse, ning seda ka teekatte 
kitsusest  tulenevat vähest liikumisruumi arvesse võttes. Samas teekatte 
laiendamine antud teelõigul oleks tehnoloogiliselt keerukas ja ka 
ebamõistlikult kallis. Tee laiendamine tõstaks kindlasti ka sõidukite 
tegelikke kiiruseid, kuigi tekitaksime liiklejatele ruumi juurde, siis 
liiklusohutust sellega me pigem suurenda.

Paari aasta perspektiivis on kavandamisel antud teelõigule kattega tee 
säilitusremont (pindamine) ja peale seda uue teemärgistuse tegemisel kaalume 
sõidukite liiklusruumi arvelt kergliiklejatele liikumisruumi juurde tekitada 
(sisuliselt tekiks sõidukitele üks sõidurada). Antud nö 2-1 lahendust oleme 
antud sagedustel ja sõidukiirustel paljudel teedel rakendanud, ning see on 
aidanud kergliiklejate liikumisruumi paremini tähistada ja ka sõidukite 
kiiruseid ohjeldada. Kehtivale sõidukiirusele tähelepanu juhtimiseks 
märgistame kattele ka sõidukiiruse märgiseid (võimalusel juba sel aastal).

Hõredalt asustatud piirkondades, madala liiklussagedusega teedel on 
keeruline liiklusohutuse tagamiseks efektiivseid meetmeid leida, mis oleksid 
finantsiliselt optimaalsed aga püüame liikluskorralduse muutmise ja 
täiendamisega olukorda parandada.

Parimate soovidega

Janno Vilberg

Liiklusohtlike kohtade ekspert

Strateegilise planeerimise teenistus

Liikuvuse kavandamise osakond

+372 514 4925

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Indrek Brandmeister <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Date: 10. December 2024 at 15:42:29 EET
To: Martin Lengi <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Margus Magus <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, Viktor Kisseljov 
<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Vana-Pärnu maantee (11406 Ääsmäe – Kernu) teepeenrate laiendamisest 
ja liiklusohutuse parandamisest kergliiklejatele

Tere

Meil on ettepanek arutelul, et vajaks parendamist liiklusohutus Vana-Pärnu 
maanteel (riigiteel 11406 Ääsmäe – Kernu)

Küsime nii, et kas on mõeldav et riigiteel 11406 Ääsmäe – Kernu võtta ette 
ühe teepoole teepeenra laiendamine

Või kuidas saaks seda planeerida. Küsime seda seetõttu et tegemist on 
riigiteega ja vallal ei ole plaani et sinna

hakata rajama eraldi jalgrattatee rajatist, kuna tegemist on hajaasumi 
piirkonnaga.

Tegemist on küllaltki kurvilise lõiguga kus on ka selliseid künkaid ja kurve 
kus on ka nähtavus on takistatud.

Kas saate anda vastuse, kas teepeenra laiendamine oleks seal mõelda et 
kergliiklejate tingimusi muuta ohutumaks

Või kuidas näete teie, kas seal saaks kavandada tegevusi, mis liiklusohutust 
riigiteel parendaks?

https://kaart.delfi.ee?bookmark=e2a57a68cb45a02ca00c90bbc232fd4d 
<https://kaart.delfi.ee/?bookmark=e2a57a68cb45a02ca00c90bbc232fd4d>  – 5km 
teelõigu kaart, millises lõigus viidatakse laiema teepeenra vajadusele

LugupidamisegaIndrek Brandmeister

teedespetsialist

GSM  <tel:+372%20534%2007008> +372 534 07008

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.sauevald.ee/> www.sauevald.ee

 <http://www.sauevald.ee/>

Dec 06, 2024 05:56:45 PM Tiia Rosenberg

Teen ettepaneku lisada Saue valla teehoiukavasse Vana-Pärnu maantee (11406 
Ääsmäe – Kernu)
ohutumaks muutmiseks teha koostööd Transpordiametiga ehitades küla keskusi 
läbivasse osasse Muusika küla Muusika talu juurest  kuni Metsanurga küla 
Kivi taluni ühele poole teepeenra laiendus jalakäijatele ja möödasõitjatele, 
et oleks võimalik ohutu möödasõit ning varustada bussipeatused lokaalse 
valgustusega nähtavuse parandamiseks.
Olukord teel on ohtlik, sest tee on kitsas, kurviline ja väga suures osas 
piiratud nähtavusega. Teeperved on väljaspool katkendjooni järsult kaldu ja 
jalakäija ei saa teepervel kõndida. Vana-Pärnu mnt-d kasutavad massiliselt 
ratturid. Bussiootajad peavad seisma sisuliselt sõiduteel, sest 
bussipeatused on minimaalsete taskutega või puuduvad üldse. Kääbastemäe 
bussipeatused on mõlemas suunas mäe nuki taga ja nähtamatud lähenevale 
autojuhile. Muusika küla keskuse mõlemad peatused jäävad kurvi vahetusse 
lähedusse, tee laius seal joonte vahel on 3,9 m , kaks vastassuunas sõitvat 
autot ei mahu joonte vahele ära. Tee on kitsas, puudub teepeenar. Suured 
veokid kasutavad seda teed oma teekonna lühendamiseks teel 
Haapsalu-Paldisiki suunas.
Allika külast Kernu poole on üliohtlik koht Metsanurga külas kivi talu 
kohal, kus tee läheb sisuliselt läbi taluhoovi. Teepervele on ehitatud 
palvemaja.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.